Persoonlijk Patiëntendossier inzien bij UMCG

Vanaf vandaag, 8 maart 2018 kunt u online uw medische gegevens in ‘mijnUMCG’ inzien.  mijnUMCG is het persoonlijke online patiëntendossier van het UMCG. Als u patiënt van het UMCG bent, kunt u hierin uw medische gegevens bekijken. Dat kan thuis, op de computer, tablet of smartphone. ​

Wat staat er in mijnUMCG?
In mijnUMCG staan medische gegevens, onder meer:
·         ​​​uw ziektegeschiedenis
·         uw medicijnen
·         bijna alle uitslagen van onderzoeken
·         uw afspraken
·         brieven die naar u, uw huisarts of een behandelaar in een ander ziekenhuis zijn gestuurd.

Alleen medische gegevens die vanaf 2 december 2017 zijn geregistreerd, staan ook in mijnUMCG. De reden hiervoor is dat gegevens voorheen niet gestructureerd werden vastgelegd (informatie werd getypt, in notities en brieven) en vanaf 2 december 2017 wel gestructureerd worden vastgelegd (informatie wordt aangevinkt in het systeem).

Wie kan er gebruik maken van mijnUMCG?
–       Patiënten vanaf 12 jaar.
–       Ouders en verzorgers van kinderen jonger dan 12 jaar die patiënt in het UMCG zijn.
–       Degene die door de patiënt is gemachtigd.

 

Aanvragen
Iedereen die mijnUMCG wil gebruiken moet zich eerst eenmalig aanmelden.
Dit kan tijdens de eerst volgende afspraak bij een aanmeldbalie in het UMCG of in Beatrixoord in Haren. Bij deze balie ontvangt u dan een aanmeldcode. Bij het aanmelden moet een ieder zich kunnen legitimeren met een geldig identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs).
Ook is het handig om de mobiele telefoon mee te nemen. Deze is nodig voor het geval de aanmelder door een ziekenhuismedewerker moet worden geassisteerd bij het aanmelden.

Beperkingen mijnUMCG
Medische gegevens van patiënten die in het verleden in het UMCG zijn behandeld of opgenomen (dus voor 2 december 2017) zijn geregistreerd  in het elektronisch patiëntendossier zijn voor de arts inzichtelijk, maar niet voor de patiënt in mijnUMCG.

Patiënten die voor 2 december 2017 in het UMCG zijn behandeld, maar na 2 december 2017 geen afspraak in het UMCG hebben gehad of ingepland hebben staan, kunnen in het UMCG wel een inlogcode ontvangen voor mijnUMCG, maar zij treffen daarin nog geen informatie aan. De informatie in mijnUMCG wordt opgebouwd vanaf het moment dat zij een afspraak in het UMCG hebben.

Volgens een woordvoerster is het is technisch niet mogelijk om de oude gegevens, gestructureerd inzichtelijk te maken in mijnUMCG.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *