AT&T verwerpt FAA-verzoek om de release van Verizon 5G uit te stellen

Mobiele providers presenteerden zondag een tegenvoorstel dat de stroom verder zou dimmen Hun nieuwe 5G-service Door de door de regelgevers in Frankrijk opgelegde limieten voor zes maanden aan te passen, hebben Amerikaanse functionarissen meer tijd om het effect van krachtigere signalen op het luchtverkeer te bestuderen. De bedrijven waren van plan om de dienst woensdag in 46 van de grootste steden van het land te lanceren.

“Als Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen elke dag vluchten in Frankrijk mogen uitvoeren, moeten de Verenigde Staten dat ook onder dezelfde bedrijfsomstandigheden toestaan”, schreef de CEO. In een brief Beoordeeld door The Wall Street Journal.

De Federal Aviation Administration bereidt zich voor om vliegbeperkingen vrij te geven die vanaf woensdag landelijk van kracht worden. Beperkingen kunnen piloten ervan weerhouden om bepaalde automatiseringssystemen te gebruiken om vliegtuigen te helpen landen bij slecht weer, wat het vliegverkeer en vrachtvervoer kan verstoren.

“Amerikaanse luchtvaartveiligheidsnormen zullen onze volgende stappen bepalen”, zei de FAA zondag. Het bureau weigerde commentaar te geven op wanneer luchtvaartlimieten zouden kunnen worden gepubliceerd in officiële mededelingen voor vliegreizen.

Ambtenaren van de telecommunicatie-industrie hebben gewezen op tientallen landen, waaronder Frankrijk, die al mobiele diensten toestaan ​​op alle twijfelachtige frequenties die bekend staan ​​als C-band. Frankrijk is een van de landen die draadloze beperkingen hebben opgelegd in de buurt van luchthavens, terwijl regelgevers het effect van signalen op vliegtuigen onderzoeken.

De brief van AT&T CEO John Stankey en Verizon CEO Hans Vestberg was een reactie op een brief van Transport Secretary Pete Boutique en Steve Dixon, hoofd van de Federal Aviation Administration, eind vrijdag. Oudejaarsavond heeft Missing Carriers gevraagd om hun geplande lancering van 5G “meer dan twee weken” uit te stellen, aangezien de autoriteiten de komende weken werken aan het verminderen van de impact van draadloze diensten op specifieke luchthavens.

READ  Stoffen maskers beschermen niet zo effectief tegen het virus als andere, zegt de CDC

Regelgevers voor luchtveiligheid zeggen dat de nieuwe mobiele diensten belangrijke cockpitbeveiligingssystemen kunnen verstoren en zich kunnen voorbereiden op het opleggen van storende vliegbeperkingen.

AT&T en Verizon hebben de beweringen van functionarissen over veiligheidsrisico’s in de luchtvaart ontkend. bedrijven Uitgestelde geplande lancering in december Nieuwe signalen geven telecommunicatie- en luchtverkeersleiders meer tijd om informatie te delen over dubieuze draadloze infrastructuur en luchtvaartapparatuur.

Draadloze bedrijven beloofden vervolgens vanaf begin juli nog eens zes maanden C-bandsignalen te controleren. De brief van zondag stelde strengere 5G-limieten voor in dezelfde periode.

Maar topmanagers van telecom zeiden dat het laatste verzoek van de verkeersleiders “schadelijk zou zijn voor onze miljoenen consumenten, bedrijven en overheidsklanten”. CEO’s merkten op dat vervoerders Het kostte meer dan $ 80 miljard om de licenties te krijgen Op een veiling door de Federal Communications Commission, die in januari 2021 werd gesloten.

FCC-functionarissen hebben het spectrum geveild om te voorkomen dat het de cockpitsystemen verstoort. Maar luchtveiligheidsregelgevers hebben hun bezorgdheid geuit over het feit dat hooggevoelige hoogtemeters cellulaire transmissies verkeerd zouden kunnen interpreteren als terrein.

AT&T en Verizon wilden vorig jaar nieuwe signalen lanceren om nieuwe draadloze technologie van de vijfde generatie, snellere en efficiëntere mobiele service te leveren. Draadloze bedrijven in andere landen gebruiken al vergelijkbare bandbreedte, maar het spectrum Tot voor kort niet beschikbaar voor Amerikaanse providers.

De heren Boutique en Dixon waarschuwden dat zonder het geschil op te lossen, de luchtbeperkingen van de FAA ernstige economische gevolgen zouden kunnen hebben.

READ  Winterstorm: sneeuw en harde wind onderweg, met meer dan 50 miljoen weerswaarschuwingen aan de oostkust

“Als er op 5 januari geen oplossing wordt gevonden, zal de Amerikaanse luchtvaartsector worden gedwongen actie te ondernemen om de veiligheid van het reizende publiek te beschermen, vooral bij slecht zicht of slecht weer”, schreven ze in een brief van 31 december.

G en luchtvaart

Meer WSJ-verslaggeving in de door de redactie geselecteerde discussie over draadloze frequenties en luchtvaart.

Er zijn luchtvaartmaatschappijen geweest Voorkomt aanzienlijke annuleringen van vluchten En omleidingen vanwege mogelijke FAA-vluchtbeperkingen vanwege de bezorgdheid over de luchtveiligheid van de luchtverkeersleider. Er waren piloten en luchtvaartmaatschappijen Wachten op details van mogelijke FAA-vluchtbeperkingen Het regelt het gebruik van systemen die afhankelijk zijn van radarhoogtemeters.

De afgelopen week is het vliegverkeer in de VS lamgelegd door een combinatie van winterstormen en personeelsuitdagingen, aangezien het aantal stewardessen dat belt naar de door de ziekte van Govt-19 getroffen Verenigde Staten is toegenomen. Omigron gaat over de opkomst van variatie. Duizenden vluchten zijn geannuleerd en vertraagd.

Concurrerende programma’s zijn de nieuwste in een reeks van werk achter de schermen van lucht- en ruimtevaartfabrikanten en draadloze bedrijven, hun controllers en senior executives van het Witte Huis. Terwijl ze oplossingen zoeken om de nieuwe 5G-service live te laten gaan zonder strikte vliegbeperkingen te veroorzaken, heeft de Amerikaanse handelsgroep Airlines de FCC gevraagd een dringend verzoek in overweging te nemen om de draadloze release uit te stellen.

Het Air Trade Committee zei zondag dat het er bij de FAC en het ministerie van Telecommunicatie op zal blijven aandringen om een ​​compromis te bereiken met de FAA en het ministerie van Burgerluchtvaart.

READ  De eerste beelden van schade door vulkaanuitbarstingen in Tonga tonen gemeenschappen bedekt met dikke as

De FCC is een onafhankelijke instantie die buiten de directe autoriteit van de Biden-administratie opereert. De Commissie was niet geïnteresseerd in het beperken van licenties die zij veilig achtte om uit te geven in de opdracht van 2020 die de 5G-veiling autoriseerde.

Een FCC-woordvoerder weigerde commentaar te geven op het verzoek van de luchtvaartmaatschappij, maar zei dat de commissie er vertrouwen in had “door samen te werken kunnen we zowel de draadloze economie verbeteren als de luchtvaartveiligheid waarborgen.”

Schrijven aan Drew FitzGerald op andrew.fitzgerald@wsj.com en Andrew Tangle op Andrew.Tangel@wsj.com

Copyright © 2021 Dow Jones & Company, Inc. Alle rechten voorbehouden. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *